فرآیند رسیدن به نقش (بازی جلوی دوربین)

چکیده
بازآفرینی حیات درونی و بیرونی بازیگر ،نیازمند معرفتی وسیع و همه جانبه از انگیزه های روانی و کارکرد های امیال ذاتی اوست.این میل و عرفان درونی بازیگر به کشف اعماق روح انسان، محور بررسی این دوره می باشد. در واقع ما تلاش می کنیم در دوره پیش رو، ابتدا هنر جو را به رهایی کامل از بند تنش ها رسانده و سپس با ایجاد اعتماد بنفس ، به تربیت حس ،تخیل ،کنترل و فعال نمودن چشم سوم او بپردازیم.
در ادامه نوبت به پژوهش و تجربه جلوی دوربین و کشف وشهود آن می رسد که در پایان با تحویل پروژه نهایی ،دوره به اتمام میرسد. این کارگاه در شانزده جلسه ی سه ساعته برگزار می شود که تمامی موارد فوق به صورت عنوان بندی شده در زیر می آید.
 

بخش اول،رهایی سازی، ۵ جلسه:


در این فصل تلاش می شود که هنرجو با توجه به تمرینات رهایی سازی،دست به آزادسازی جسم و ذهن زده و کم کم در کنار شناخت کامل جسم،بتواند تنش های موجود در بدن خود را شناسایی و سپس  آنها را به رهایی برساند.
همچنین برای تقویت هر چه بیشتر هنرجویان برای شناخت تنش های موجود در بدن،تمرکز آنها را با تمرینات مشخص شده تقویت کرده و سصح تمرکز جسمانی و ذهنی انها را بالا میبریم.
 

بخش دوم، تخیل و تربیت حس، ۵ جلسه:


در این فصل تلاش می شود هنرجویی را  که توانسته به شناخت جسم و رفع تنش های خود دست پیدا کند، اینک موتور تخیل خود را بارور ساخته و نسبت به آن اجحاف پیدا کند.در این فصل با بهره گیری از  تداعی های عاطفی و نفوذ به ذهن بازیگر و کشف بانک عاطفی موجود در ذهن،کنترل احساسات را در دست گرفته و به اصطلاح دکمه ی هر حس را در اختیار هنرجویان قرار می دهیم.تا در حین آزاد سازی احساسات و فعال شدن تخیل،چشم سوم هنرجو نیز تحت اختیارش قرار گیرد تا  همچنان که ناظر خود از بیرون است از آسیب های رایج در زمینه تداعی ها نیز جلوگیری گردد.

بخش سوم،فعالیت های پژوهشی و اجرایی، ۶جلسه:


پژوهش و اجرا دو اصل لاینفک در زمینه آموزش بازیگری است که تکمیل کننده ی یکدیگر در شکل گیری یک بازیگر شش دانگ می باشد.ما تلاش میکنیم در این فصل با تقسیم بندی هنرجویان به گروه های اجرایی و مشخص نمودن یک موضوع پژوهشی برای هر گروه از بین بازیگران شاخص سینمای جهان،هنرجویان را با متد های رایج و روز بازیگری آشنا ساخته و آنها را به متد شخصی خود جهت رسیدن به نقش رسانیده و در پایان گروه ها با توجه به پژوهش پیش رو، اجرای پایان دوره خود را  جلوی دوربین آماده میکنند.
این فصل شامل بخش های زیر می باشد:
1.بازیگری،شنیدن ، دریافت (ریکشن به پارتنر)
2.تمرکز در برابر دوربین
3.بازآفرینی شخصیت
3-1. نقش را از دید خودتان بازی کردن
3-2.خلق دنیای درونی . بیرونی نقش
3-3.شناخت چهره خود
3-4.صدا،دوربین،حرکت
منابع تمرینی که تمرینات پارت ها از آنها استخراج شده است:
تکنیک بازیگری سنفورد مایزنر
به سوی تیاتر بی چیز، یرژی گروتفسکی
بازی های نمایشی کلاویو بارکر
بازیگر نامریی ،یوشی اویدا
بازیگری متد،شیوه ی اکتورزاستودیو در پرورش بازیگر
سلوک روحی بازیگر، مهدی ارجمند
بازیگری حرفه ای ،دیوید ممت

 

نام درس : فرآیند رسیدن به نقش (بازی جلوی دوربین)

روز(های) برگزاری : روزهای سه شنبه
ساعت آموزشی 48 ساعت در 16 جلسه
پیش نیاز : ندارد
شروع دوره آینده: بهمن 98
قیمت این کارگاه: دو میلیون تومان با قابلیت تقسیط
ثبت نام اینترنتی / رزرو دوره

درباره مدرس این دوره

مهرداد مصطفوی

مهرداد مصطفوی


متولد 1365 کارشناس بازیگری از دانشگاه هنر،دانشکده سینما و تیاتر کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس
سوابق تدریس:
دوترم تدریس در دانشگاه علمی کاربردی واحد 38 دو ترم تدریس در دانشگاه هنر معماری شش سال تدریس در موسسه ی سینمایی جهان نما دوازده دوره برگزاری ورکشاپ بازیگری با عنوان فرآیند رسیدن به نقش در موسسه خانه ی هنر دهه ی شصت و موسسه ی شانو و نیز تماشاخانه ی ارغنون( نوفل لوشاتوی فعلی)

فعالیت های اجرایی
، کارگردانی نمایش های : باغ وحش شیشه ای ،1393،تماشاخانه موج نو خروج اضطراری،1395،تماشاخانه ارغنون فیل در تاریکی،1397، در دو نوبت ،تماشاخانه پالیز و تیاتر مستقل تهران بازی در نمایش های: مرغ دریایی،محمد حسن معجونی،1389، تماشاخانه ایرانشهر آدم آدم است،ندا شاهرخی،1387،تالار مولوی تراژدی با کمدی اضافه،اسماعیل شفیعی،1387، تالار مولوی ابلوموف،سیاوش بهادری راد،1397،تماشاخانه ایرانشهر محفل بی عاری، سیاوش بهادری راد،1396،تیاتر شهر سالن سایه چشم بر هم زدن،محمد حسین زیکساری،1397،تالار حافظ هدیه جشن سالگرد،امیر سفیری،1394،خانه هنرمندان انتظامی آسایشگاه،محمد حسین زیکساری،1396،تماشاخانه پالیز گفتگوی فراریان،میلاد شجره،1394،تماشاخانه موج نو روایت فرزانه از جمعه 14 آبان، محمد حسین زیکساری، 1398، تیاتر شهر سالن سایه و
جوایز: تندیس کارگردانی برای نمایش فیل در تاریکی،سی و هفتمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر تندیس بهترین کار در بخش ایران یک برای نمایش فیل در تاریکی ،سی هفتمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر مقاله: مطالعه چگونگی تاثیر یوگا بر مکاتب بازیگری (با تاکید بر نظرات استانیلاوسکی، استراسبرگ، کوپو و گروتفسکی)، فصلنامه تخصصی تیاتر شماره 56

www.academyca.com


آکادمی هنرهای معاصر
مرکز تخصصی آموزش هنرهای تصویر بنیان
آکادمی عکاسی، سینما، تبلیغات، انیمیشن و دیجیتال آرت
 

کلیه حقوق این وب سایت مربوط به آموزشگاه هنر های معاصر می باشد
بازنشر مطالب این سایت با ذکر منبع مجاز می باشد
کلیه فعالیت ها و خدمات این سایت بنا به مورد دارای مجوز های مربوطه می باشد