پنجشنبه ها با آکادمی

نگاهی به فرصت های درآمد زایی برای عکاسان

سخنران :‌کیا داود اسفندیاری
تاریخ برگزاری : پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت 98 ، ساعت  17 - ثبت نام اینترنتی

اهمیت آشنایی با مهارتهای مذاکره و فروش
ایجاد مدل شخصی کسب درآمد بر اساس شخصیت هر فرد
راه کارهای توسعه و بهبود برند شخصی


درباره سخنران نشست:

کیا داود اسفندیاری

کیاداود اسفندیاری

 مدرس دانشگاه و مشاور کسب و کار، فعال کسب و کار، مجری کارشناس تلویزیون و رادیو

آشنایی با رسانه ی جدید در هنر معاصر

newartfeature

سخنران : محمد امین نادی
تاریخ برگزاری : پنجشنبه 23 اسفند 97، ساعت 15

امروزه مرزبندی های مرسوم در هنر های تجسمی به کلی از میان رفته و اقسام تازه ای از مدیوم های هنری مورد توجه هنرمندان معاصر قرار گرفته است. آفرینش هنری به معنای عملی فنی و تکنیکی و خالق آن به عنوان یک تکنسین کنار گذاشته شده و جای خود را به فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند بخشیده است. بی قیدی مدرنیستی جای خود را به تعهدگرایی موضوعی هنر معاصر داده است. رسانه های هنری همگام با توسعه ی فناوری به روز شده و هنرمند هنر معاصر با اشکال متنوعی از رسانه های جدید مواجه است. هنرجدید به عنوان داعیه دار این تفکر در تکاپو برای ایجاد زمینه های تجربه گرایی هنرمندان پیشرو بوده و در این میان رسانه ی جدید با اقبال فراوانی روبرو شده است.
در این نشست ضمن آشنایی با نمونه های معاصر کاربرد رسانه ی جدید در هنرمعاصر با خواستگاه رسانه ی جدید، ویژگی ها و امکانات ابزاری آن در حوزه های نظری و تجربی آشنا می شویم.

درباره سخنران:

aminNadi

محمد امین نادی

-    کارشناسی ارشد فیلم و هنرهای جدید؛ دانشکده هنر دانشگاه وینزر، کانادا / ۱۳۹۷
-    کارشناسی کارگردانی، گرایش مستند سازی؛ دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران /  ۱۳۹۱
-    فارغ التحصیل رشته ی عكاسی از انجمن سینمای جوانان ایران / ۱۳۸۸

فعالیت های آموزشی:
-    مدرس هنرهای جدید، پردیس هنر و معماری دانشگاه یزد / ۱۳۹۷
-    Graduate Teaching Assistant, Introductory Photography: Digital & Photography: Concept & Production, University of Windsor, School of Creative Arts (SoCA), Windsor, Canada / 2018
-    Graduate Teaching Assistant, The Art of Photo-blogging, University of Windsor, Department of Communication, Media and Film (CMF), Windsor, Canada / 2017
-    Graduate Teaching Assistant, Digital Media Production, University of Windsor, Department of Communication, Media and Film (CMF), Windsor, Canada / 2017
-    Graduate Teaching Assistant, Advanced Non-Fiction Media Production, University of Windsor, Department of Communication, Media and Film (CMF), Windsor, Canada / 2016
فعالیت های حرفه ای:
-    عکاس،‌ 61st IEEE International Midwest Symposium on Circuits and Systems، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸
-    ساخت فیلم مستند A New Beginning، ۸ دقیقه / ۲۰۱۸
-    دستیار پژوهش، Incubator: Hybrid Laboratory at the Intersection of Art, Science, and Ecology، دکتر Jennifer Willet، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، کانادا / ۲۰۱۶-۲۰۱۷
-    دستیار پژوهش، LIVE DOC Project، پرفسور Kim Nelson، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، کانادا / ۲۰۱۷
-    نویسنده و مترجم، تارنمای عکاسی، www.akkasee.com، ایران / ۱۳۹۴ – تاکنون
-    ساخت فیلم مستند قند مکرر، ۲۷ دقیقه / ۱۳۹۲
-    نویسنده و منتقد، تارنمای آوینی فیلم؛ تارنمای تخصصی سینما و تلویزیون / ۱۳۹۰
-    همکاری با مجله ادبی «رودکی» در زمینه های شعر، داستان و نقد / ۱۳۸۶- ۱۳۹۰

نمایشگاه انفرادی:
-    The Wind Will Carry Us، چیدمان صوتی – تصویری، گالری SoCA، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸

اینستالیشن:
-     گام زدن در خاطرات، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی هنری صبا، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بخش هنرهای جدید، تهران، ایران / ۱۳۹۷
-    Recomposed Verses، گالری SoCA، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸
-    Walking through Memories، گالری SoCA، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸
-    Deja Vu، گالری SoCA، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸
-    Eternal Nostalgia، گالری SoCA، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۸
-    The Urban Prairie، فستیوال Noiseborder، دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۷
-    The Temporal Border، نمایشگاه آثار دانشجویان فیلم و هنر رسانه ای، استودیو A،‌ دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۶
-    The Prolix Nostalgia، سالن مالتی مدیا، دانشکده هنر دانشگاه وینزر، وینزر، کانادا / ۲۰۱۶

عناوین و موفقیت ها:
-    دریافت بورس تحصیلی ۱۵هزار دلاری Ontario Graduate Scholarship (OGS) پژوهش برتر، شورای دانشگاه های اونتاریو، کانادا / آوریل ۲۰۱۷
-    حضور در فهرست ۵۰ عکس تقدیر شده فستیوال جهانی عکس سونی ۲۰۱۴ در بخش سفر/ فوریه ۲۰۱۴
-    دریافت نشان طلای هفتاد و چهارمین فستیوال عکس آساهی شیمبون ژاپن/ دسامبر ۲۰۱۳
-    حضور در بین فینالیست های (Shortlisted) بخش «زیبایی های نور» دومین دوره فستیوال عکس HIPA / مارچ ۲۰۱۳

سندیت واقعی در مقابل سندیت عینی

درآمدی بر امکانات عکاسی روایی امروز

 Narrative Photography Now 

رویکرد عکاسی روایی از جمله رویکردهای معاصر این رشته است که شروع دغدغه ی آن را می توان به قدمت تاریخ این رشته ذیل مفهوم "تابلو ویونت" پیگیری کرد. دلیل این قدمتِ حضور شاید در این نکته نهفته باشد که، "آنچه در صحنه اتفاق می افتد" در عین اینکه تامین کننده ی "عینیتی" است که ذات عکاسی را  سازمان میدهد، تحت معنیِ "میزانسن" ماهیت اصلی هر روایتگری نیز در گرو شکلگیریِ آن است. اما تاریخ حضور این ژانر در عکاسی بعنوان جایگاه هنریِ تاثیر گذار و بر اساس خاستگاه زمانه را باید در دهه هفتاد میلادی بواسطه عکاسانی مانند جف وال و سندی شرمن جستجو کرد، تاریخی که در ادامه با عکس های گریگوری کرودسون و ینیکا شونیبار و تینا بارنی و هانا استارکی و دیگران تا امروز قابل  پیگیری است.

این نشست قصد دارد با پیگیری این تاریخ تا امروز، تغییر ماهیتی را در عکاسی روایی پیشنهاد کند که در آن تعریف "سندیت" به جنبه‌هایی از آنچه می‌تواند "واقعیت" را پوشش دهد قابل اتصال است، شاکله ای تازه که گسترش دهنده حیطه‌های بیانی رسانه‌ی عکاسی نیز محسوب می‌شود.

مدیریت رنگ در چاپ عکس

در اولین نشست از سری نشست های پنجشنبه ها با آکادمی در سال نود و هفت به موضوع مدیریت رنگ در چاپ عکس می پردازیم
چرا وقتی یه کاتالوگ یا ژورنال خیلی با کیفیت میبینیم، به چاپ آن در داخل کشور شک می کنیم؟
چرا چاپ عکس هایمان با انتظارمان متفاوت است؟
چرا بین نسخه چاپی و تصویر در مانیتور انقدر اختلاف رنگ هست؟
چرا عکسهامون در هر نرم افزار یا هر مانیتوری یه رنگ دیده میشوند؟
آیا رنگها در دوربین ما به درستی ثبت می شوند؟
 فرآیند آماده سازی چاپ عکس در کاتالوگ، روزنامه و یا بیلبورد، چیست؟آیا فقط تغییر سایز و توجه به رزولوشن عکس کافیست؟

درباره سخنران :‌
مجتبی غلامی
کارشناس ارشد رشته مدیریت رسانه و کارشناس رشته چاپ و نشر
دانش آموخته آکادمی هنرهای معاصر
فعال حوزه چاپ،  مدیریت رنگ و کنترل کیفیت محصولات چاپی از سال 84 تا کنون.

نگاه عکاسانه

نگاه عکاسانه

در این نشست
از ارزشهای بصری عناصر می گوییم.
از چگونگی شکل گیری اتمسفر و تاثیر آن به روی مخاطب.
از انرژی های درون عکس، از رمزگان و نحوه بکارگیری عناصر بصری برای رسیدن به لایه های بیشتر مفاهیم در عکس.
از ایجاد حس بواسطه نشانه ها
و از عکس به عنوان یک اثر هنری، رمز و رازهای خلق آن

و از "کارگاه نگاه عکاسانه" و مشق این موضوعات می گوییم.

فتومونتاژ عرصه رویاها و آرزوهای سرکوب شده

فتومونتاژ عرصه رویاها و آرزوهای سرکوب شده

(خوانشی فرویدی بر آثار فتومونتاژ)

عکاسی فتومونتاژ از همان آغاز  با نا بسنده دانستن واقعیت های بیرونی و فراتر رفتن از آن سعی در بازنمایی دنیایی را داشت که بتواند هر چه بیشتر جنبه های خیال گونه راه نشان داده و از این طریق بازگو کننده موضوعاتی باشد که با روان و درون انسان در رابطه است. این خیال گونگی همراه با روایت پردازی که از خصوصیات اصلی این شاخه عکاسی بود , توسط افراد زیادی مورد انتقاد قرارگرفت, اما این روند در اوایل قرن بیستم با شکل گیری گروه هایی همچون; دادا که به دنبال "رهایی بشریت از زیر یوغ عقل ومنطق و زبان" و بعدا حلقه سورئالیست ها که تحت تاثیر نظریات زیگموند فروید در پی گسستی عظیم در واقعت بود, توسط آندره برتون جان تازه ای به خود گرفت وبر اساس این آراء پشتوانه محکمتری  را برای کشف ایده های نو پیدا کرد, طوریکه این روند با گذر سال ها و به وجود آمدن نظریه های مختلف همچنان به مسیر خود ادامه داده است. آنچه در این نشست قرار است بدان پرداخته شود, سعی در ایجاد رابطه ای دوسویه مابین عکاسی فتومونتاژ و مباحث مربوط به ضمیر ناخودآگاه و مبحث رویاها از دیدگاه فروید دارد. چون بنا بر دیدگاه محقق, عکاسی فتومونتاژ به علت چینش عناصر, دستکاری در مکان و غیره می تواند تعریف کلاسیک رسانه عکاسی را که در آن ثبت لحظه یکی از ویژگی های بارز آن می باشد را به نحو دیگری بازتعریف نماید و همین توانایی موجب رخنه هر چه بیشتر در درونیات و مباحث ناخودآگاهی می گردد.  بر همین اساس در این نشست سعی خواهد شد تا اولا تعریفی درست از فتومونتاژ داده شده و بعد به قابلیت ها و تفاوت هایی که این شاخه از عکاسی می تواند با ژانر های دیگر عکاسی داشته باشد, پرداخته شود و در نهایت تحلیل های روانکاوانه و نیز راهکاری برای تولید عکس فتومونتاژ بر اساس همین دیدگاه ارائه گردد.

حضور در این نشست صرفا با ثبت نام اینترنتی یا ثبت نام تلفنی (02188853771 / 02188853782) امکانپذیر است

درباره مدرس این دوره:

Samaghorbanzadeh
صمد قربانزاده

کارشناسی ارشد عکاسی در دانشگاه هنر تهران
- کارشناس گرافیگ از دانشگاه فردوسی مشهد
- حضور و کسب جوایز از جشنواره سونی لندن، چانگ تایلند، تاشکند ازبکستان، لاگونای ایتالیا، دهلی هند، ریودوژانیروی برزیل،دوسالانه عکس ایران، جشنواره تجسمی فجر و ...
- برپایی نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی در گالری محسن، گالری لاله، گالری مهروا، گالری شماره شش، گالری سیحون،گالری راه ابریشم، گالری نگاه، گالری ابد، خانه هنرمندان و ...

"پرداختِ شخصیت در مقابل پرداختن به یک شخصیت" درآمدی بر پرتره نگاری معاصر در عکاسی

"پرداختِ شخصیت در مقابل پرداختن به یک شخصیت" درآمدی بر پرتره نگاری معاصر در عکاسی
پنجشنبه 11 آبان
سخنران :  رُهام شیراز


پرتره به‌عنوان شیوه‌ای برای بازنماییِ شخصیت، به‌واسطۀ ظهور رسانۀ عکاسی در قرن نوزدهم، به حیطه‌های عمیق‌تری در تاریخ هنر وارد شد. زمانی شخصیت‌های مهم از اعتبار و توانایی نقاشانِ هم‌عصر خود بهره می‌بردند تا از خودشان در نقاشیِ پرتره، تصویری برای آینده‌گان به‌جای بگذارند؛ تصاویری که خودِ آنان نیز در تاریخِ هنر به‌عنوان آثار مهمِ هنری ارزیابی می‌شوند. باوجوداین با ظهورِ عکاسی، این نوع پرداختن به بازنمایی شخصیت‌ها به‌راحتی دردسترسِ همگان قرار گرفت و درنتیجۀ این همگانی‌شدن، نقاشان سرآمدِ آن زمان به‌تدریج به جای اینکه از اشخاص به‌عنوان سوژه‌‌های محوریِ نقاشی‌هایشان بهره ببرند، به‌عنوان ابژه‌هایی درخدمتِ بازنمایی ذهنی‌شان استفاده می‌کردند. این روند تضعیف موضوعیت شخصیت در عکاسی پرتره نیز تا به امروز قابل پیگیری است. در این نشست کارماده شخصیتِ فرد عکاسی شده بعنوان سوژه در پرتره، در نسبت با نگاه شخصی عکاس هنرمند در طول تاریخ عکاسی پرتره تا امروز مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت، و در نتیجه خصوصیات عکاسی پرتره معاصر بر اساس مصداق های امروز آن بررسی خواهد شد.

حضور در این نشست صرفا با ثبت نام اینترنتی یا ثبت نام تلفنی (02188853771 / 02188853782) امکانپذیر است

درباره مدرس این دوره

رهام شیراز

رهام شیراز متولد سال ۱۳۵۲ است.

فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک دانشکده هنر های زیبا و کارشناسی ارشد در رشته عکاسی و فرهنگ شهری از دانشگاه گلد اسمیتس لندن است. او چندین نمایشگاه عکاسی هنری در ایران و لندن داشته و در خصوص مباحث روز نظری و عملی عکاسی در دانشگاه گلد اسمیتس لندن دوره های متنوعی را تجربه کرده است. هم اکنون استاد رشته عکاسی دانشگاه هنر است و دوره تدوین شده توسط خودش (عکاسی قرن 21  / در جستجوی قاب شخصی / بیان فرمی) را در این دانشگاه به دانشجویان رشته کارشناسی ارشد تدریس می کند

فرا رفتن از مفهوم بازنمایی در عکاسی: بررسی مجموعه " بین و لا بین" مهران مهاجر

مهران مهاجر- حامد کیا

فرا رفتن از مفهوم بازنمایی در عکاسی:
بررسی مجموعه " بین و لا بین" مهران مهاجر
پنجشنبه 27 مهر 1396
سخنران: دکتر حامد کیا

بررسی مجموعۀ «بین و لابین» مهران مهاجر
پرسش اصلی این است که هنر و در اینجا عکاسی آیا چیزی را بازنمایی می‌کنند؟ بازنمایی یعنی ما در طول زندگی‌روزمره و در طی رابطه با یکدیگر به وسیلۀ زبان نیازها، دردها، آرزوها و خواسته‌های خود را به هم انتقال می‌دهیم. اگر ما نتوانیم احساس گرسنگی خود را انتقال دهیم خواهیم مرد. پس عبارت: «من گرسنه‌ام» بازنمایی نیاز زیستی و بیولوژیکی است که آن را برای دیگری آشکار می‌کنیم. بر این اساس، وقتی در اثری هنری نشان داده می‌شود که: «او گرسنه است» آیا براستی بازنمایی احساس گرسنگی است؟ در تصویر عکاسی ما نه با بازنمایی جهان پیرامون بلکه با باز- نمایش نیروهای تشکیل دهندۀ آن مواجه هستیم. چگونگی شیوۀ فکر کردن از خلال مفهوم فرابازنمایی را با دیدن و بررسی مجموعۀ «بین و لابین» از مهران مهاجر تجربه خواهیم کرد.

حضور در این نشست صرفا با ثبت نام اینترنتی یا ثبت نام تلفنی (02188853771 / 02188853782) امکانپذیر است

درباره مدرس دوره :

hamedKia
حامد کیا

دکتری سیاست گذاری فرهنگ در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی
کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علم و فرهنگ
کارشناس رشته عکاسی از دانشگاه هنر

عضو انجمن جامعه شناسی ایران و انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات

سابقه فعالیت:
پژوهشگر پژوهشکده مطالعات توسعه
پژوهشگر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری
پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
مدرس مطالعات فرهنگی در دانشگاه هنر، سوره و دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ
دبیر علمی میهمان در مجله علمی- ترویجی فرهنگ، رسانه و اجتماع با موضوع قدرت

تألیفات و کارهای پژوهشی:
گرافیتیِ ایرانی: مقاومت و خودبیان گری ازطریق دیوارهای شهری -1391 - جامعه شناسی ایران،شماره 127-9
حلول شر در ابژه های فرهنگی در دهه هشتاد ایران- 1391 - مطالعات فرهنگی و ارتباطات ، شماره 8(29) 161-180
گذار از مفهوم گفتمان به حوزه میانجی - 1390 - فرهنگ، رسانه و اجتماع، شماره 1: 51-66
نیرو تا قدرت: سرریز شدن امر طبیعت در امر اجتماع - 1392 - فرهنگ، رسانه و جامعه، شماره 7 :143-157
حلول شر، نظم جمعی و شبکه دیجیتال، فرهنگ رسانه و جامعه 87-101
رخداد، توپولوژی و شکل گیری سوژه سیاسی 1395 - فرهنگ، رسانه و جامعه 81-100
گابریل تارد، ایدئولوژی و تغییرات اجتماعی 1393 - مجله جامعه شناسی ایران - 54-70
دور هم_ بودگی یا با هم_ بودگی: بررسی رابطه تشکل های سیاسی دانشجویی با امر سیاست 1395 - جامعه شناسی ایران(17) 4: 25-50
حیات سیاسی بردها در دانشگاه: بررسی پدیده عاملیت در بردهای تشکل سیاسی دانشجویان 1396 - انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات 13(47)  :123-152
تبیین فرآیند سوژگی مخاطبِ رپ فارسی در فضای مجازی - 1395 -(45)45: 129-148

شرکت همایش ها:
پذیرش مقاله و شرکت در همایش هنر معاصر ایران و جهانی شدن، 1394
پذیرش مقاله در اولین کنفرانس ملی جامعه شناسی ایران- مرداد 1393
پذیرش مقاله و شرکت در اولین همایش ملی دانشجویی فلسفه در ایران- آبان 1393
پذیرش و ارائه مقاله در همایش دین و نظریه فرهنگی- مهر 1394
پذیرش و شرکت در کنفرانس بین اللمی استکهلم در سوئد با رویکرد به فضای مجازی- 2015
پذیرش مقاله در کنفرانس بین المللی در فلاند در مورد فرهنگ هیپ- هاپ- 2015

پروژه های انجام شده:

چگونگی شکل گیری سوژه رپ فارسی در فضای مجازی ) 1394 (، کارفرما: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.

بررسی زیست فرهنگی اساتید دانشگاه (در درست انجام)، کارفرما: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی وزرات علوم،
تحقیقات و فن آوری.
دستیار اول پژوهش در پروژۀ چگونگی شکل گیری سوژه متخلف در دانشگاه (بررسی ابعاد اجتماعی فرهنگی دانشجویان در دانشگاه
و کلاس درس) 1395 (، کارفرما: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری.
دستیار پژوهش در پروژۀ بررسی نقش فضاهای عمومی شهر در اوقات فراغتِ شهروندان منطقه 12 تهران (1395 )( کارفرما: سازمان
مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران.
دستیار پژوهش در پروژۀ ارزیابی ابعاد اجتماعی و فرهنگی مراکز خرید در تهران ) 1394 ، کارفرما: معاونت اجتماعی شهرداری
تهران.

پنجشنبه ها با آکادمی

نام نشست  : آشنایی با رسانه های جدید در هنر معاصر
سخنران: کیا داوود اسفندیاری
پیش نیاز : ندارد
ساعت آموزشی : 2 ساعت
روز(های) برگزاری : پنجشنبه 19 اردیبهشت 98
ساعت شروع :  17
قیمت این کارگاه / نشست: بیست هزار تومان - ثبت نام اینترنتی

آکادمی عکاسی

www.academyca.com


مدرسه هنرهای معاصر
مرکز تخصصی آموزش هنرهای تصویر بنیان
آکادمی عکاسی، سینما، تبلیغات و دیجیتال آرت

کلیه حقوق این وب سایت مربوط به آموزشگاه هنر های معاصر می باشد
بازنشر مطالب این سایت با ذکر منبع مجاز می باشد
کلیه فعالیت ها و خدمات این سایت بنا به مورد دارای مجوز های مربوطه می باشد